onsdag 26 juli 2017

JAG HAR VÄL ALDRIG.....



....... tidigare i mitt liv vattnat kantareller, men i år har de små knapparna stått och stampat i torkan utan att bli större. I min iver att hjälpa naturen på traven har jag tagit med mig vattenkannan till svampstället som vi har inpå knuten för att förgylla tillvaron för de små liven. Om aldrig förr blir det väl regn efter detta försök, men vad gör väl det? Huvudsaken är att svamparna sväller. 

Oj då, det råder ju bevattningsförbud i kommunen, men det är bara en försumbar vattenmängd som gått åt - och förresten har vi egen brunn.

Det skall bli riktigt gott med en svampsmörgås så småningom. Både stekpannan och jag väntar. Stora O tycker  inte om svamp, så jag får ha dem för mig själv.

Undrar just om vår vän, svampkonsulenten, tycker att det är fusk att vattna?




Om du vill, lyssna gärna till Har du sett herr kantarell....? 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar