fredag 17 juni 2016

EM SVERIGE-ITALIEN



Idag spelade Sverige riktigt bra fotboll och det var snöpligt att Italien fick till ett mål alldeles i slutskedet av matchen. De svenska spelarna hade varit förtjänta av ett oavgjort resultat, om inte rent av vinst.

Fotboll brukar oftast inte intressera mig särskilt mycket och jag är dåligt insatt i reglerna. Även om det är spännande fladdrar mina tankar iväg. Idag, t ex, funderade jag på om Zlatans frisyr kunde klassas som "man bun" eller ej. "Man bun" tänker jag mig lite fylligare, men jag kan ju ha fel. Jag undrade också om han hade någon modernare variant av brylcreem ihåret, för det glänste så väldigt i solskenet.

Namn som ofta refererades till var Nilsson och Lindelöf. Min tanke var att deras samarbete måste vara otroligt bra, efersom de passade så ofta till varandra. Inte förrän i andra halvlek slog det mig att Nilsson Lindelöf var en och samma person. Jag skyller detta missförstånd på att melodin till "Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter" hade smugit sig in i mitt huvud tillsammans med hejaropen från publikhavet i Toulouse.

Nu ser vi fram mot seger mot Belgien!




Båda bilderna kommer från Internet.


2 kommentarer: