torsdag 26 november 2015

DÖRRKRANS

Årets dörrkrans.

Igår hade Lenas Växter i Ljung inbjudit till kransbinderi och blomsterarrangemang Den här kransen gjorde jag och den skall hängas upp på vår ytterdörr i morgon, lagom till advent. Det var trevligt att, efter Lenas instruktioner tillsammans med många andra som också anammat inbjudan, släppa lös fantasin och "gå loss". Vi hade tillgång till allt material som fanns i handelsträdgårdsbutiken. Därefter smakade kaffet med bl a saffranskaka som vi blev bjudna på jättegott.

För några år sedan hade jag en period före jul när jag band många, många kransar här hemma. Jag får sådana "faranden" ibland och då är det inte ett exemplar som gäller utan mängder av samma sak. Vid det tillfället dekorerade jag kransarna mer och använde band och rosetter medan jag i år nöjer mig med en mer sparsmakad julkrans att smycka dörren med. Mindre är den också. (Nu kan det låta som att vi tidigare år hade många kransar på dörren men så var inte fallet, utan alla utom en gavs bort.) 

Stort tack till Lenas Växter för ett mycket trevligt initiativ.


Dörrkrans från 2006.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar