lördag 22 augusti 2015

VELOFONDOAKTUELLT


VELOFONDO HAR SATT ERIKSBERG PÅ KARTAN

Här kommer rykande färsk information från dagens cykeltävling Velofondo, bestående av en elit-tävlingsklass (140 km) och motionsklasser (140 km och 60 km) med start och mål i Vårgårda.

Redan vid Kattlisabeget på väg till Lunnagården möttes vi av en skylt som förvarnade om att det vankades förtäring.

Kattlisaberget

I väntan på cyklisterna - matdepå vid Lunnagården, Eriksberg.


I god tid innan de första cyklisterna kom fram till matdepån i Eriksberg var Stora O och jag på plats, jag med kameran i högsta hugg. Att elitcyklisterna inte skulle ge sig tid att stanna hade vi hört, så det gällde att vara beredd när de fräste förbi. Innan eliten dök upp i nedförsbacken till matdepån föregicks (om man nu kan använda det ordet i samband med motorburna) de tävlande av en imponerande skara mc-poliser och andra funktionärer.


De allra första tävlande som passerade matdepån i Eriksberg.


Trots tätens imponerande fart lyckades jag fånga de tävlande som först passerade matdepån. Jag tror mig kunna utläsa tävlingsnummer 20 och 32. Exakt vad klockan var då kan jag inte gå i god för men cirka 13.14 ligger nog sanningen ganska nära.

Efter täten följde den ena klungan på den andra och då kunde det se ut så här.



Stilstudie 

Innan vi gav oss iväg hemåt blev vi bjudna på kaffe och jättegod vinbärskaka i Lunnagården, vilket vi tackar hjärtligt för.


Nu är detta "sportreportage" slut och jag kan riktigt se framför mig hur sportintresserade söner sliter sig i håret och bland annat tänker: "Att hon alltid skall komma in på mat!" Och det har de ju faktiskt rätt i.

Elittävlarna beräknades komma i mål i Vårgårda klockan 14.06 vid en hastighet av 45 km/t och 14.30 vid 40 km/t. Hur det gick får ni läsa om på nätet eller i/på andra media. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar