onsdag 29 juli 2015

TRÄDGÅRDSFÖRENINGEN


En hälsning från Trädgårdsföreningen i Göteborg, där jag tillbringade gårdagen tillsammans med min barndomsvän G. Vi hade flera punkter på dagens program men där var så vackert och rofyllt att vi stannade kvar hela dagen.

Vi besökte också Göteborgs och Bohusläns Ideella Hemslöjdsförenings sommarutställning i Växthuset (10.00 - 20.00). Många fina arbeten, väl värt ett besök. Guidad visning av rosariet deltog vi i förra året, så i år strosade vi själva runt bland de många olika och rikligt blommande rosorna och bara njöt.

Jag är riktigt nöjd med gårdagen som gav G och mig tillfälle att prata av oss i lugn och ro. Att hemresan sedan blev strulig är en annan historia med ersättningsbuss på sträckan Göteborg-Lerum, pendeltåg Lerum-Alingsås och SJ-tåg Alingsås-Herrljunga. Förseningen på ungefär 30 minuter berodde på rälsbyte. Det går ju an för mig som har hela livet på mig men det är synd om de som arbetspendlar, för reparationerna skall visst hålla på mest hela sommaren.


G framför klätterros.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar