söndag 24 maj 2015

HÄNRYCKNINGENS TID

CMO under takåsen.

Pingsten i år gör skäl för benämningen hänryckningens tid. Just idag, på pingstdagen, står naturen i sin allra vackraste skrud, solen lyser och det är varmt och skönt.

Här på Lilla Solberga har vi gjort ett ryckande (hänryckande?) när det gäller målning av huset. Av CMO har vi fått stor hjälp med de höga partierna, där varken Stora O eller jag vågar oss upp numera. (Jag har förresten aldrig vågat det.) Alla bekymmer vi haft för "höjdmålningen" har löst sig galant, mycket med hjälp av en byggnadsställning på hjul men också genom uppfinningsrikedom.

Det blir ett helt annat tempo när någon från den yngre generationen jobbar, så det gäller att hänga med. När vi är ensamma arbetar Stora O och jag ett par timmar åt gången och tar sedan en ordentlig rast. Nu är det andra bullar som gäller, men som tur är har vi efter ett tufft arbetspass paus just för tillfälet, för både junior och senior ser på en fotbollsmatch på TV, som de bara inte kan missa. Då passar jag på att skriva lite. Snart skall jag sätta mig på altanen och läsa i solskenet. Det skall bli skönt

Avslutar med en bild på Stora O som gör stor nytta, fast här på marknivå.



2 kommentarer: