lördag 14 februari 2015

BOKRYGGSPOESI


Idag anordnar bloggkollektivet Kulturkollo bokryggspoesistafett och alla har inbjudits att vara med. Eftersom stafetten är opretentiös behöver man inte känna att man skall prestera mästerverk som tur är. Jag, som inte anmält mig i tid, tycker att det är en jättekul idé och hänger på ändå. Så här ser mitt försök ut:


En dröm ett liv.                                (Lia Schubert)

Beröringen.                                     (Colleen McCullough)

Innerlighetens tid.                            (Ingrid Kampås)

Jag skall göra dig så lycklig,             (Anne B. Ragde)

innan floden tar oss.                        (Helena Thorfinn)


Tanken på bokryggspoesi ledde mig naturligtvis till bokhyllan och det fick det goda med sig att jag idag har plockat ut alla böckerna och rengjort både dem och bokhyllan. Tack Kulturkollo för inspirationen! 

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev - och rent i hyllan som bonus :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin dikt! Passande på denna kärleksfulla dag också!

    SvaraRadera
  3. Tack båda två. Det var roligt. Kommer nog att sätta ihop boktitlar fler gånger!

    SvaraRadera