fredag 27 juni 2014

SOMMARVANDRING

På väg

Gårdagen bjöd på perfekt vandringsväder, lagom varmt och inte en droppe regn. Vi var nio personer som ledda av Günther Watz och Gunlög Fåglefelt vandrade mellan Älvatorp och Jällby, en sträcka på sju kilometer.

Sju kilometer är för mig en oändligt lång promenad men på dessa pilgrimsvandringar träffar man varje gång nya människor och intressanta samtal uppstår, vilket gör att vägen inte tycks så lång.

Rätt som det är har man nått slutmålet, i det här fallet Jällby, där vi i en f d skola hjälptes åt att duka fram lunch. Att maten smakade förträffligt efter vandringen är ingen överdrift att påstå.

Sten som anger när vägen byggdes


Vi såg många växter utmed vägen. Likaså 
sommarens första kantareller och blåbär.

Idag är jag lite stum i benen men ser redan fram mot fler vandringar längs pilgrimsleden. 

Tack snälla Gunlög och Günther för en mycket trevlig och givande dag!








2 kommentarer:

  1. Så härligt att vara ute och vandra. 7 kilometer är en bra sträcka. Jag har just läst om pilgrimsleder runt världen och ni har det fint som har leden bakom knuten. Hoppas ni får en trevlig helg. Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar att anonym i det här fallet är B och svarar därför: Ja, det är härligt att gå längs pilgrimslederna för de går ofta på mindre vägar och stigar i vacker natur. Kanske kan vi pilgrimsvandra någon gång när du kommer hem? By the way, jag kom inte fram på e-mailadressen du gav mig per telefon. Det hördes dåligt så jag kanske missuppfattade. Var snäll och maila mig på ulla.b.olofsson@telia,com så jag får din korrekta. Ha det gott. Kram.

    SvaraRadera