lördag 18 januari 2014

GLASDROPPAR


Igår läste jag om och såg bild på underbart vackra glasdroppar på bloggen pataringar.blogspot.se och kom då att dra mig till minnes att jag själv hade några glasdroppar som jag brukade hänga i ett ris. Det var länge sedan jag tänkte på dem men, trots intensivt letande, har jag ännu inte kunnat hitta dem.

I avvaktan på att de skall dyka upp bjuder jag på en bild av några större glasdroppar som jag köpte i Danmark för länge sedan. Just nu ligger de på ett bord men de kan också hängas upp, t ex som en mobil dekoration i ett fönster.

På tal om droppar får vi snart höra det efterlängtade ljudet av droppar. Till dess, håll tillgodo med Droppen Dripp och Droppen Drapp framförd av Alice Babs och dottern Titti.



2 kommentarer:

  1. Hej igen, visst är det underligt att glasdroppar bara försvinner? Släpper inte mina ur sikte nu. Dom stora på fotot är också fina. Hälsningar från Anna

    SvaraRadera
  2. Förmodligen har jag lagt dem på ett "säkert" ställe, för jag tycker så mycket om dem. Har jag tur dyker de upp så småningom.

    SvaraRadera