torsdag 21 november 2013

TVÄRA KAST


När jag slog upp ögonen i morse var det vitt ute. Första snön hade fallit. Häromdagen var här rena vårvädret, så man kan verkligen tala om tvära kast. Märkligt egentligen att man låter sig överraskas av omslaget till vinterväder, vartenda år, för även om jag inte längre håller reda på vilket nummer veckorna har, så vet jag i alla fall vilken månad det är.

På Radio Skaraborg ber man lyssnarna att höra av sig och berätta hur de förhåller sig till snöväder. De flesta tycks uppskatta snön men det finns också de som avskyr den. Själv är jag kluven. Visst blir jag glad för snön som lyser upp och underbart vackert blir det soliga dagar men så är det det här med väglaget. Inte roligt på småvägarna här på landet.

Den här bilden skyndade jag mig att ta tidigt i morse, för enligt väderleksprognosen skall snöandet övergå i regn senare idag.

Tips! - Det är dags att plocka fram broddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar