fredag 29 november 2013

STRÅLANDE VACKER MORGON

 
Tidigt i morse såg det ut som att hela Eriksbergs kyrkby stod i lågor men det var en strålande vacker soluppgång jag fick uppleva.
 
Innan klockan var åtta hade jag redan hunnit baka Barbros goda rågbullar och läst GP. Nu, när jag har möjlighet till sovmorgnar, hoppar jag tidigt ur sängen minsann. Kanske har det att göra med att man numera tänker mer på tidsbegränsningen som följer med åldern och därför inte vill slösa bort tiden med att ligga och dra sig. Jag är numera både kvälls- och morgonmänniska och det kan bli lite tröttsamt ibland - men som pensionär kan man ju då ta en "höneblink" på dagen, om man vill förstås. Lyxtillvaro!
 
På tal om att stå i brand var Räddningstjänsten här förra veckan och lärde oss hur vi skulle undvika eldsvådor och hur vi skulle bära oss åt ifall olyckan ändå var framme. Det fick till följd att Stora O och jag åkte till centralorten och brandskyddsutrustade oss till max, som framgår av nedanstående bild.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar