onsdag 25 september 2013

LÄTTAT SAMVETE


Idag plockade vi ner äpplen av sorten Aroma, som vi sedan packade i en låda för förvaring. Flera lager blev det med tidningspapper mellan lagren. Äpplena som Stora O, stående på en gammal trästege, kom åt att plocka växte på mitten av trädet. Äpplena därunder hade älgarna kalasat på flera nätter i rad. Kvar finns nu äpplen högst upp i trädtoppen och de får bli mat åt fåglarna. Det var skönt att få detta gjort nu när det är frost på nätterna.

Ett fönster i garaget behövde kittas och målas om och det fixade maken medan jag åkte till Prästgården och gjorde mig av med ett dåligt samvete som jag dragits med länge. Jag hade nämligen lovat att måla ett räcke vid trappan och det blev äntligen gjort. Så här fint blev det, om jag får säga det själv.

 
Ibland får jag känslan av att särskilt den yngre generationen tror att vi har problem med att sysselsätta oss här på landet men så är inte fallet. Alltid är det något som bör eller måste göras, för att inte tala om allt som vi gör enbart för att vi har lust att göra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar