lördag 17 augusti 2013

MISSUNNSAMHET?


Nu börjar de vitaminrika aroniabären mogna och, för att det inte skall bli som förra sommaren när fåglarna åt upp vartenda bär från en dag till en annan, inhandlades ett nät som vi täckte över buskarna med.

Vi var tvungna att skarva nätet på mitten för att det skulle nå över båda buskarna och det gjordes med hjälp av en häftapparat. Ett par klammor hamnade i gräset och, eftersom jag inte kunde hitta dem, föreställde jag mig hur jag barfota nästa sommar trampade just där de låg och hur ont det skulle göra när de fastnade i foten. Kanske var det straffet jag hade att vänta för att jag inte unnade fåglarna bären? Tankar som dessa tillskriver jag Luther, som rätt som det är sitter på axeln och gör sig gällande.

Så här ser det ut när nätet är på. Luther eller ej, räddas det som räddas kan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar