onsdag 14 augusti 2013

GLÄDJEDAG


Idag har varit en glädjens dag för vi har haft besök av min brorsdotter med barn och barnbarn. Hoppsan, jag höll på att glömma hunden Morgan, som också var med. Vi hade en härlig dag tillsammans och även Morgan, som hade mycket att titta och lukta på, verkade trivas.

När de hade rest tillbaka hem till Varberg kom vårt äldsta barnbarn J med tåget till Herrljunga, där Stora O mötte. Det är en förmån att få ha henne här några dagar och vi skall rå om henne efter bästa förmåga. Lugn och ro kan vi bjuda på liksom förhoppningsvis god mat, men, för att det inte skall bli alltför lugnt, skall vi i morgon ge oss ut i skogen för att leta efter svamp och därefter åka till den stora staden Falköping och handla. På vägen dit skall vi besöka en gårdsbutik i närheten.

Glada blev vi också när barnbarnet H, 16 år på söndag, ringde och talade om att han hade kommit in på den linje och gymnasieskola han hade valt i första hand. Grattis och lycka till!

Böckerna på bilden har också bidragit till att dagen blivit lyckosam. Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon fick jag i present av S, H och W, Utrensning av Sofi Oksanen hade A skickat med J och To Kill A Mockingbird av Harper Lee och Innan floden tar oss av Helena Thorfinn, som jag hade beställt på nätet, kom med posten, så nu har jag lite att "bita i". Det känns faktiskt fel att ha en bild på böcker till dagens inlägg men jag var så upptagen av våra kära besökare att jag glömde bort att fotografera dem.

Tack alla för att ni kom och hälsade på och för en mysig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar