söndag 21 april 2013

MORGONGLÄDJE

Puss av H, två år, 1960
 
Alldeles nyss, vid 9-tiden på morgonen denna soliga och vackra vårdag, fick jag ett mail med glädjande besked. Mailet kom från H, som jag var barnflicka åt för evigheter sedan. Meningen var att hon (nu vuxen med vuxna barn) och hennes man R skulle ha besökt oss i sommar men tyvärr blir det inte av eftersom H blev allvarligt sjuk. Hon har nu genomgått en operation och glädjebeskedet idag var att allt hade gått bra och att hon såg ljust på tillvaron.
 
Jag hade verkligen tur som hamnade i en så underbar familj när jag som ung arbetade som au pair i USA. Vi har därefter under alla år hållit kontakt brevledes (numera oftast mail) och besökt varandra både i Sverige och på andra sidan Atlanten. Denna kontakt betyder jättemycket för mig och jag är lyckligt lottad som, förutom att ha egna söner (och Stora O), även ha barn och barnbarn over there.
 
Att vänta besök av M är ytterligare en anledning till att glädjas den här morgonen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar