torsdag 7 mars 2013

DÅLIGT SAMVETE


Ett av mina dåliga samveten hänger här på väggen i form av en ukulele. Där har den hängt i flera år nu och varje dag blir jag påmind om att jag borde lära mig att spela på den. Jag känner flera som lärt sig hantera detta instrument inom en rimlig tid, så det borde ju inte vara helt omöjligt.

Vad är det då som hindrar mig? Ukulele verkar ju vara ett sådant roligt instrument att spela på och man blir så glad av musiken. Det kan inte vara något annat än lathet eller kanske rädsla för att misslyckas som håller mig tillbaka men, för att sätta press på mig att komma igång, skriver jag om det här på bloggen. Jag skall också skaffa noter och se till att ukulelen blir stämd. Ja, sedan finns det väl inte längre någon ursäkt för att den skall hänga oanvänd på väggen längre, eller?

Lyssna här på några glada ukulelespelare som inte hållit på så länge. Hade jag bott i deras närhet skulle jag gärna ha spelat och sjungit tillsammans med dem.

2 kommentarer:

  1. Ja du vet var allt finns att hämta, utom uthålligheten förstås. Den får du bidra med själv :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Anna. Risken är stor att jag kommer att be om hjälp.

    SvaraRadera