torsdag 9 augusti 2012

SLUTET GOTT, ALLTING GOTT


Den här stolen har Stora O och jag klätt om med mycken möda och stort besvär. Arbetsfördelningen var upplagd så att maken skulle ta isär stolen och jag klä om sitsen. Förra gången stolen kläddes om stötte vi inte på någon patrull men igår var det som förgjort. För att få loss rygg- och armstöd plockades fler och fler verktyg fram och till slut fick vi ta till hårdhandskarna. På mitt förslag (nästan propsande) vred och bände vi, så att vi till slut fick loss det som skulle lossas men då hade stolryggsslutstycket spruckit och fick limmas ihop. Efter denna dust med stolen tyckte vi att vi förtjänat en middagslur och när Stora O hade sovit på saken, visste han precis hur det skulle gå till. Hopsättningen gick därefter som en dans.

Misslyckande nummer två stod jag alldeles själv för idag. Jag skulle laga till Maryland Crabcakes (påminner om hemmagjorda fiskbullar, fast tillagade på krabbkött istället för fiskfärs), som jag hade tänkt att bjuda på som förrätt på lördag, då vi väntar gäster. "Krabbiffarna" skulle stekas två minuter på varje sida men smeten var tydligen lite för lös varför biffarna gick sönder och därför inte alls såg ut som på bilden i receptet. De fick istället bli lunchmat idag och även om de inte var så vackra att se på var de jättegoda. Någon bild på läckerheterna har jag inte men receptet bjuder jag på här.

Slutet gott, allting gott.

PS. Var noga med att pressa ut vätskan ur krabbköttet. Kanske hade jag inte gjort det tillräckligt noggrant, eftersom smeten blev lös. En annan bidragande orsak kan ha varit att jag tog i en halv riven lök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar