lördag 21 juli 2012

GRÄVT OCH PLANTERAT

Irisgrävning

I torsdags hälsade A och M på oss och med sig från sin sommarstuga hade de en hel rugge med irisväxter och en kaprifolplanta, som vi nu har planterat vid dammen. För att ge växterna en bra start, grävdes grästorvor bort och ersattes med planteringsjord. Det var ett riktigt slavgöra, för slänterna mot dammen är stenhårda, trots att det har regnat så mycket, och jag är glad att Stora O åtog sig grävningen. Under tiden han gjorde det, körde jag bort torvorna vart eftersom skottkärran fylldes. Så här fint blev det.


Kaprifolen fick sin plats i närheten av bäcken intill ladugården, där vi hoppas att den skall trivas så att vi får njuta av blommornas ljuva doft framöver.

Kaprifolgrävning

Jag är glad att jag inte behövde gräva den här gången, för när jag för ett tag sedan grävde ett land av motsvarande storlek, också i slänten, tog det mig nästan två dagar.

Tusen tack till A och M för växterna och tack till Stora O för slitgörat.




2 kommentarer:

  1. Coola shorts Stora O har. Ser ut som en ung skejtpunkare! En skejtpunkare som planterar irisar då :)

    SvaraRadera
  2. Han tyckte själv, som enda kommentar till inlägget, att shortsen såg hemska ut. Säkert blir han glad att höra att du tycker att de är coola.

    SvaraRadera