lördag 9 juni 2012

VÄRLDSSTICKARDAGEN


Jag läste just i GP att det idag är världsstickardagen, som firas genom att man stickar i storgrupp. I Göteborg sker detta utomhus kl. 13.00 vid Världskulturmuséet och om det regnar, inomhus i den pampiga trappan.

Det kanske är något att tänka på till nästa år. Stickar i grupp gör man ju redan på många stickkaféer t ex men jag antar att det är större grupper än så som avses just på världsstickardagen. Den 9 juni får vi lägga på minnet, för den dagen nästa år skall vi sticka i storgrupp även här på landsbygden, eller vad tycks?

Varje gång jag skall skriva kafé tvekar jag om jag skall stava det med k eller c. Idag har jag kontrollerat och funnit att Språkrådet rekommenderar kafé men även godkänner den franska stavningen café, så nu är det bekymret ur världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar