torsdag 28 juni 2012

NU VET JAG VAD DET VILL SÄGA


När jag klippte gräset idag sken solen som omväxling denna sommar. Jag blev varmare och varmare ju längre jag höll på. Egentligen var det dumt av mig att utsätta mig för sådana påfrestningar när solen stod som högst på himlen men, enveten som jag är ibland, ville jag bli klar med klippningen så att jag kunde slå mig ner och lyssna på Sommar i P1, där dagens sommarpratare var Karin Falk.

Flugorna började antasta mig när jag var som svettigast och de var verkligen enerverande. De till och med kröp innanför glasögonen och då förstod jag hur de stackars korna har det när flugorna kryper runt ögonen. Jag viftade så gott jag kunde för att få bort dem. Skulle egentligen ha behövt en rejäl svans att smälla till dem med men jag fick hålla tillgodo med armarna.

Innan jag bänkade mig framför radioapparaten duschade jag i den nya uteduschen och tog därefter några simtag i vår lilla pool. På väg från duschen till bassängen, en sträcka på högst 10 meter, anfölls jag av blinningar. Någon av dessa pinoandar hann sticka mig. Det gjorde ont och för att slippa fler stick doppade jag mig snabbare än vanligt. Ytterligare en smärtsam påminnelse om hur kossorna har det.

Jag  behövde inte konsultera några kor för en granne intygade att det inte bara var jag som tyckte att flugorna var extra besvärliga idag och mitt gnällande här på bloggen får utgöra lite motvikt till det annars så ljuva livet på landet - åtminstone om man är pensionär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar