torsdag 31 maj 2012

HÅLLA TUMMARNA


Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort för jag har hållit tummarna för J, som idag har haft sin sista tenta för den här terminen.

Jag funderade på varifrån uttrycket hålla tummarna kommer ifrån och enligt Wikipedia ligger den gamla tron att man kan hålla fast en olycksdemon genom att stoppa tummen i handen bakom uttrycket och ju hårdare man höll tummarna desto säkrare skulle lyckan komma.

Ännu har jag inte hört hur det gick på tentan men jag tror säkert att det har gått bra. Det skulle det förmodligen ha gjort även om jag inte hade hållit tummarna.

----------

Oj, oj, oj! Det får bli en rättelse här, för det är inte förrän i morgon tentan är. Då blir det inte mycket gjort i morgon heller. Lycka till J! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar