måndag 9 april 2012

PÅSKAVSLUTNING

När vi var nyinflyttade på Tjörn umgicks vi till en början enbart med familjer där minst en av föräldrarna var kolleger till Stora O, bland andra familjen Elmlund. En påsk klädde mamma E och jag ut oss till påskkäringar och gick ut och "påskade" tillsammans med våra barn, två flickor och två gossar, som åtminstone vi mammor tyckte var för små för att gå ensamma. Jag minns att barnen knackade på dörrarna och önskade Glad Påsk och hoppades på att få lite godis i utbyte mot påskbreven de hade målat och delade ut. Godis fick de av de allra flesta men det hände ibland att de fick en slant och då minns jag att jag hoppades att ingen skulle tro att vi vuxna var ute och tiggde pengar med hjälp av våra barn. Hur som helst så hade vi roligt, stora som små.

Igår var vi, som jag tidigare skrivit om, på en konstrunda på Tjörn. Då passade vi på att besöka Gunilla Elmlund och hennes yngsta dotter Karin Elmlund som hade konstutställnig i Bleket. Det var jätteroligt att träffa dem och se deras målningar. Först visar jag några av Gunillas tavlor och därunder två av Karins.

Gunilla Elmlund

Gunilla Elmlund

Karin Elmlund

Karin Elmlund

Man blir glad av att se era färgsprakande tavlor. Jag beklagar att mina fotografier inte gör konstverken rättvisa. Med dessa bilder sätter jag punkt för påsken i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar