måndag 2 april 2012

MYCKET ATT GLÄDJAS ÅT

Blommande Clivia
Bild från Google

Vissa dagar är extra glädjefyllda, som idag t ex. Det började i morse när jag fick se att Clivian, som stått övergiven på övervåningen hela vintern, hade fått en stor knopp och tydligen har för avsikt att blomma. Krukväxten kommer från Stora O:s mamma Herta, så det är extra roligt att den blommar om.

För många år sedan fick jag syn på ett jättestort exemplar av denna växt på en handelsträdgård i Ucklum. När jag frågade hur de burit sig åt för att få den så prunkande fick jag till svar att man skall lämna en Clivia i fred, nästan helt och hållet. Då trivs den bäst. Det är den sortens växter jag borde omge mig med, för jag har inga gröna fingrar.




Idag fick vi också höra att vårt yngsta barnbarns handbollslag, Torslanda F99, hade vunnit New Body Cupen igår och vi gläds förstås med dem åt framgången. Så här glada såg E och en av hennes lagkamrater ut efter segern. Bra Jobbat flickor!



Sist, men inte minst, är vi glada för att vårt äldsta barnbarn J och hennes pojkvän H skall komma och hälsa på oss i morgon. Det är första gången H kommer hit och det ser vi fram mot. Välkomna båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar