onsdag 14 mars 2012

KOMMUNIKATIONSAVBROTT


I fredags kväll när vi kom hem efter trevlig samvaro i Alingsås med åtta av våra ungdomskamrater var kontakten med omvärlden bruten. Inte riktigt, för vi har ju mobiltelefonerna att ta till även om mottagningsförhållandena är si så där. Varken den fasta telefonin eller internet fungerade och, eftersom jag har omtänksamma vänner som tror att jag har blivit sjuk om jag inte skriver, vill jag förklara varför bloggen legat nere några dagar.

Till att börja med kändes det ovant att inte kunna kommunicera via datorn som vanligt men efter ett tag bestämde jag mig för att se det hela som en oplanerad minisemester. Då blev situationen genast mycket trevligare. Mer gjort fick jag också, bl a skrev jag flera brev. Brev med posten (snigelpost) är sällsynta nu för tiden. Åtminstone i vår brevlåda, där vi mest hittar reklam och räkningar. Jag blir jätteglad när den någon enstaka gång innehåller ett personligt brev och jag hoppas förstås att mottagarna uppskattar mina brev också.

Telia har nu rättat till felet och Lilla Solberga är, som ni förstår, online igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar