tisdag 3 januari 2012

BLOGGSTATISTIK



Av ren nyfikenhet kollar jag emellanåt hur många läsare som har varit inne på min blogg och från vilka länder de kommer. Genom att granska statistiken tror jag mig kunna gissa vilka en del av läsarna är.

Just nu har vi nära och kära på en ö som tillhör Spanien, goda vänner på Island och släktingar i USA som jag tror är representerade i statistiken och i Ryssland misstänker jag att C, f d granne på Tjörn, tittar in ibland och i Norge hoppas jag att det är en f d kollega. Det händer att någon lämnar en kommentar så att jag vet och inte bara gissar. Roligt att höra från er kära läsare!

Statistiken avslöjar, som ni förstår, inte vilka som varit inne på bloggen, utan bara från vilka länder läsarna kommer. Man kan också se vilka inlägg som har lästs senaste dagen, veckan, månaden eller under hela tiden som bloggen har varit igång.

Vanligtvis tycker jag att statistik är ganska trist men den här statistiken triggar igång min fantasi. Hej, hej, hemskt mycket hej till er alla!



2 kommentarer:

  1. En hälsning från ett snöigt o kallt land i norr (Island). Vi följer livet på Eriksberg o Sverige.Hoppas stora O har lycka med sin nyårspresent.Väntar oss en rapport hur många det blir så småningom. K G J J B o R.

    SvaraRadera
  2. Nu laddar vi om och givetvis kommer det omgående en rapport om vi fångar mullvaden. Eftersom det drar ihop sig till hemresa för er önskar vi er bon voyage och välkomna hem. Hälsa alla.

    SvaraRadera