onsdag 7 december 2011

SKIFTEN

Stora O i snösvängen

Igår ägde flera skiften rum här i Eriksberg.

Eftersom snön har lagt sig i ett nästan decimetertjockt lager tyckte jag att det var dags att byta till vinterbild på bloggen. Det var inte helt lätt för först kom jag inte ihåg var jag hade sparat bilden och dessutom hade jag glömt hur man skulle göra men till slut gick det och så här ser Lilla Solberga ut vintertid. Första skiftet avklarat.

Nästa skifte var att flytta in släpkärran i garaget och ställa traktorn (Jag kallar den så för 4-hjuling tycker jag är ett dumt namn, då de flesta fordon ju har fyra hjul.) på släpkärrans tidigare plats i carporten, körklar med snöskoveln utåt. Att vi har den att ta till är en välsignelse, så att vi inte behöver skotta allt för hand. Det räcker gott och väl med gångarna runt huset, fram till grinden och till ladugården. När snön är lätt, som den var igår, går det bra att skotta och ser man det som motion känns snöskottningen faktiskt riktigt bra, särskilt när man är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar