lördag 3 december 2011

FÖRSTA SNÖN


Nu börjar min blogg likna rena, rama väderleksrapporten men jag måste tala om att den första snön har fallit idag. Stora, vita flingor singlade ner från himlen men eftersom det var plusgrader smälte de så snart de nådde marken. Snabbt var jag ute och fotograferade men snöflingorna syntes så otydligt på korten att jag bestämde mig för den här lilla flingan som illustration istället.

Vår granne, B, som håller ordning på väderförhållandena, berättade att vi den 9 november förra året fick 15 cm snö och att det den 1 december, också förra året, var 24 grader kallt.
Brrr.....

En glad överraskning idag var att jag fick mail från min kusins dotter som har släktforskat. Hon gav mig massor av information om förfäder på min mammas sida, som jag i lugn och ro skall ta del av ikväll medan jag mumsar på pepparkaksmuffins. Receptet finns på bloggen och dagarna går ifall någon känner sig baksugen.

Tusen tack snälla E för uppgifterna om våra förfäder och tack A för receptet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar