måndag 28 november 2011

SNIGELPOST



E-post, kommentarer på bloggen och facebook i all ära men inget går upp mot att få ett vanligt brev med posten. Särskilt nu för tiden när det händer så sällan. I brevlådan kommer ju nästan bara räkningar och reklam, ytterst sällan ett riktigt brev.

Fördelen med it-korrespondens är att det går snabbt och att man inte behöver väga, förse meddelandet med porto och därefter posta det. Quick fix!

Men det är en ren njutning när man hittar ett riktigt brev i brevlådan. Särskilt ett som man längtat efter och som har färdats långt. Jag brukar ha det liggande ett tag innan jag öppnar det, för att dra ut på njutningen. Häromdagen fick jag ett 6 sidor långt brev från en äldre engelsman som jag brevväxlar med. Han är mycket artig och håller på att det skall vara snigelbrev. Inlednings- och avslutningsfraser skriver han för hand. Tidigare skrev han breven i sin helhet för hand men har nu övergått till att skriva på dator. Nämnde jag att han var engelsman?

Jag har nu fått höra om hans och hans familjs förehavanden. De står mig alla nära och är egentligen min familj också, efter att jag har bott hos dem i USA i över ett år i min ungdom.Till min stora glädje skrev han att han planerar att komma och hälsa på oss nästa gång han reser till England för att besöka en av döttrarna. Han bor sedan ungdomsåren i Amerika och  är hjärtligt välkommen närhelst det blir av.

Kära vänner på blogg, e-post och facebook, tro för all del inte att jag inte uppskattar era kontakter, för det gör jag verkligen. Men, håll med om att det är något särskilt med ett brev som kommer med posten. Kanske för att det händer så sällan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar