söndag 20 november 2011

SNART DAGS FÖR ÅRETS JULKALENDER


Nu är det bara en vecka kvar tills det är dags för årets julkalender i radion och på TV. Du kan läsa om Sara Kadefors pjäs "Allt du önskar" om du klickar på radion. TV verkar inte ha med något om årets julkalender ännu men uppdateringen är nog inte långt borta. Både på SRs och SVTs hemsidor finns en hel del att läsa om tidigare julkalendrar och där finner du också diverse spel och tävlingar.

Trots att mina barnbarn är stora (nästan tonåring, tonåring och just passerat tonåren) fortsätter jag att köpa julkalendrar till dem, som jag har gjort tidigare år, och när jag frågar är de snälla och svarar att de gärna vill ha dem också i år.

Huvudrollerna i "Allt du önskar" spelas av Mathilda Lindström (Elvira) och Samuel Ram (Sebastian). Julkalendern lär i år handla om konsumtionssamhället och jag tror mig förstå att budskapet är att allt inte går att köpa för pengar´, vilket ju stämmer.

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag älskar Sara Kadefors ser jag fram emot mysiga radiomorgnar i december.

    SvaraRadera
  2. God morgon Katinka!

    Det är bra att lyssna/se på julkalendern särskilt för dig som har små barnbarn. Man vill
    ju gärna hänga med i diskussionerna.

    Ulla

    SvaraRadera