lördag 17 september 2011

TRÅDLÖST?



Vår sprillans nya, fina, bärbara dator har nu installerats och det är dags att lära nytt, för operativsystemen i den gamla och nya skiljer sig åt. Det tar säkert sin tid innan man känner sig bekväm med det nya men det skall nog gå bra, för viljan är på topp.

I många herrans år har det talats om det papperslösa samhället men jag tycker att det verkar som att pappershögarna ökar med tiden. Ett sladdlöst samhälle har legat överst på min önskelista ända sedan jag fick eget boende och nödgades att manövrera mellan alla sladdar när jag städade.

Nu när vi har två datorer behöver Stora O och jag inte längre turas om när vi skall ut på nätet. Eget nätverk har vi, så vi kan "köra" samtidigt. Toppen! Fast sladdar behövs förstås, inte färre, utan fler.

Tur att vi har tillgång till dataexpertis i familjen och att Stora O älskar sladdar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar