måndag 8 augusti 2011

ILLBEDÅRISK

Zenita

På förmiddagen idag, precis innan det började att regna, fick vi besök av den här illbedåriska hundvalpen och hennes matte B. Zenita heter hon och är senaste invånartillskottet här i Eriksberg. Ja, det kan ju ha tillkommit en och annan griskulting, kalv, kyckling eller annat djur som jag inte har kläm på men den här lilla sötnosen som var så tillgiven vill jag hälsa särskilt välkommen.

Ordet illbedårisk, som jag tycker är mer uttrycksfullt än gullig och liknande ord, har jag bara hört en enda person använda under hela mitt liv och det var min mosters vän, tant Paula, som vi kallade för tant Palla. Jag använder ordet emellanåt och varje gång tänker jag på tant Palla, som var en intressant människa som förtjänar ett eget inlägg framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar