tisdag 19 juli 2011

KÄRT BESÖK


Idag har jag haft kärt besök av en barndomskamrat. Vi har varit vänner ända sedan vi var sju år och det är mycket speciellt och en förmån att ha "gamla" vänner som man följt hela livet igenom. Även om lång tid har passerat sedan man träffades senast finns det massor att prata om - och pratat har vi gjort idag, så mycket att jag glömde bort att ta några fotografier som jag hade tänkt.

När G hade åkt hem kom jag på att jag kunde fotografera böckerna hon hade med sig och använda till det här blogginlägget. G läser massor av böcker och tipsar mig ofta om intressanta boktitlar. Hon är inte det minsta intresserad av datorer, annars skulle hon ha kunnat starta en bokblogg.

Nu hoppas jag att det inte dröjer alltför länge innan hon besöker oss igen och då förhoppningsvis har med sig sin storasyster, också G, som tyvärr hade förhinder att komma idag.

Jag hade planerat att lämna tillbaka några böcker som jag lånat av G tidigare men det glömde jag (också) bort i allt pladdrandet. Med sig hem fick hon istället, precis som det skall vara när man åker hem från landet, grönsaker, färskpotatis, sylt och saft.

Välkommen tillbaka G och glöm inte att ta med din syster. Nu skall jag kasta mig över "En Dag".

4 kommentarer:

  1. En dag är bra och Niceville ser jag ligger under (den gillade Anna tror jag, skall läsa den vid tillfälle) men vilken är det som ligger underst?

    SvaraRadera
  2. Du får peppa G att skriva om sina böcker. Det borde du också göra, det vore intressant! Niceville har du btw redan läst. Den heter The Help....

    SvaraRadera
  3. Jag får uttala mig om "Idag" när jag läst den.
    The Help (Niceville) var riktigt häftig. Den har jag lånat av A och skall lämna tillbaka när vi träffas på fredag. Den understa boken är "Livet deluxe" av Jens Lapidus. Jag gillade hans "Snabba Cash", mycket för att ett helt nytt språk öppnade sig för mig.

    SvaraRadera
  4. Det hjälper inte att peppa när hon inte vill befatta sig med sin dator. Jag tror att hon är nöjd med att själv resa i böckernas värld.

    Förmodligen kommer jag att läsa den svenska versionen av "The Help" också, för den var så bra. G och jag jämförde omslagen som var olika.

    UBO

    SvaraRadera