fredag 10 juni 2011

SMÅTOKIG KAKTUS?


Jag har skrivit om blommande kaktus tidigare och nu är det dags igen. Den här gången är det en röd kaktus som jag tror brukar blomma i november eller vid jultid. Nu i juni överraskar den oss med massor av röda knoppar. Kaktusen har fått stå utan någon som helst tillsyn under tiden Stora O och jag har reparerat ett rum. Kanske gör den ett sista försök, för jag har hört att växter som missköts gör ett tappert försök att blomma innan de dör.

Novemberkaktus, påskkaktus, julkaktus eller en småtokig junikaktus?
Inte vet jag, men vacker är den och jag hoppas att det inte är sista gången den blommar.

2 kommentarer:

  1. Tror du att tiden är ur led. Min julros blommar nu som aldrig förr. Men man får njuta av allt som blommar. Dillen har lyckats ovanligt i år och jag skördar och lägger in i frysen för kommande vinter.

    SvaraRadera
  2. Jag njuter av kaktusblomning närhelst på året men nog är tiden ur led. Bra att du lyckats så bra med dillen och att du samlar i ladorna inför vintern!

    Ulla

    SvaraRadera