måndag 2 maj 2011

GLASHUSET


Igår kväll fick jag mig till livs "En musikalisk betraktelse över VarDagens olika Rum" i Glashuset, Hudene.

Glashuset är ett större växthus som konstnärsparet Sissi Andersson och Lennart Fredriksson har uppfört på en ö i Nossan, alldeles intill deras bostad och ateljé Kreativa Rum. Glashuset används inte som växthus utan till att anordna olika kulturella evenemang i.

Att sitta i detta glashus och lyssna på de jätteduktiga musikerna, Maria N Havrell, sång, Sören Jonsson, sång och gitarr och Marku Vuorenniemi, piano, var en mycket speciell upplevelse. Musiken gungade rejält emellanåt och, eftersom man genom glastaket kunde se björktopparna svaja i blåsten, fick jag en känsla av att de försökte hålla jämn takt med musiken. Texterna handlade om relationer och vardagens olika rum, som t ex vardagsrum, sovrum, tomrum, mellanrum och kreativa rum. De var både fyndiga och tänkvärda.

Synd att jag har så dåligt minne, för dessa texter skulle jag gärna ha velat komma ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar