fredag 29 april 2011

MINA MÅLARKOMPISAR


Eftersom jag är intresserad av konst och själv tycker om att måla har det varit naturligt att dela detta intresse med mina barnbarn. Särskilt flickorna har till min stora glädje tyckt att det har varit roligt och den här bilden visar J (4år) i målartagen våren 1995, då vi bodde på Tjörn.


                                  Här målar E (11 år) på torpet 2010,
                                          iklädd min målarbarett, som jag fått av J.

När flickorna var riktigt små var de helt fria i sitt måleri. De hade då ännu inte blivit medvetna om att saker och ting ser ut, eller snarare bör se ut, på ett visst sätt. Det var underbart att se vad de åstadkom. Jag var helt förstummad och önskade att jag hade kunnat vara lika spontan i min målning.

Vi får träffas alla tre och måla snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar