onsdag 13 april 2011

FRÖKEN MOTSTÅND


Jag anknyter till gårdagens inlägg om mina tankar medan jag målade vedskjulet och vill gärna understryka att här gäller Kajsa Vargs bevingade ord "Man tager vad man haver" än idag.

För på torpet har fantasi och skaparkraft fått flöda fritt och ofta har vi tagit vad som funnits för att förverkliga våra idéer. När vårt barnbarn J var liten tillverkade hon den här dockan av ett vedträ, lite garn, tyg och några kritor. Dockan skulle givetvis ha ett namn och döptes av J till Fröken Motstånd. Ofta har jag undrat vad J tänkte på när hon namngav dockan. När vi träffas nästa gång måste jag fråga henne om hon kommer ihåg det.

2 kommentarer:

  1. Det kan jag minsann gissa var det namnet kom ifrån. : )
    Får gratulera på bloggens enmånadsdag, roligt att du redan har en trogen läseskara. 1000 klick, det är ett massivt tryck på Lilla Solberga...

    SvaraRadera
  2. Oj då, har det redan gått en månad sedan M fick mig att börja blogga? Vi får reda ut docknamnet när vi ses Annandag Påsk.

    SvaraRadera