fredag 8 april 2011

APELSINMÄRKSSAMLING


När jag var liten samlade jag på apelsinmärken. På den tiden (senare hälften av 40-talet) var nästan alla apelsiner invirade i ett tunt papper med ett apelsinmärke tryckt på. Jag hade det väl förspänt, för min pappa arbetade i Göteborgs hamn och hade där lätt för att komma över apelsinmärken till min samling. Till en början var jag noggrann med att klistra in märkena i ett album men något annat fångade förmodligen mitt intresse och jag var inte längre lika road av samlingen. Pappa gav då bort den till en pojke.

Jag har ofta undrat vem som fick min samling och när jag häromdagen talade med en av mina kusiner berättade hon att det var hennes son som hade fått albumet och att han hade det kvar än idag. Jätteroligt att så många år efteråt få veta vart samlingen tagit vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar